vrijdag 24 september 2010

Winterkriebels

Ik ben een wintermens. En dus zeur ik niet over de regen, over de wind, over donder en bliksem- want daar hou ik van.



Jawel, het is écht waar. Tijdens een storm met harde wind, regen, sneeuw- wat dan ook- sta ik het liefst in een groot open veld met mijn armen gestrekt en mijn hoofd omhoog. Fantastisch! Ook al verklaren mensen mij voor gek, steeds weer wanneer ik donkere wolken zie aankomen juich ik eventjes en hoop dat er flink wat donder en bliksem zal volgen. Het liefst sneeuw natuurlijk, en flinke kou. En ik kan zelfs niet wachten totdat ik van school naar huis ga en dan in het donker in de trein zit, hmm! Lekker mijn muts op, warme sjaal om en een maillot of legging met fleece aan de binnenkant (ja, je moet het wel hebben natuurlijk!). En wanneer je dan thuiskomt, lekker je pyjama aan, kachel aan, een leuke film kijken en tegelijkertijd een warme stamppot eten en vervolgens heerlijk je bed in kruipen.

Ik kan niet wachten, ik ben een wintermens. En het liefst wil ik misschien toch wel heel graag mijn eigen lappendeken maken voor de winter, als ik tijd heb tenminste. Hmm misschien iets voor de kerstvakantie? Als het buiten sneeuwt en koud is en ik binnen achter de naaimachine kruip met een warme chocolademelk en dan- oké, ik stop al. Maar hmmmm, laat die winter maar komen! Want ik ben een wintermens.

Alleen al omdat kerstmis zo vet cool is!

Bo :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten